dinsdag 5 maart 2013

Derde Prijs bij ROOTS


Publiceerde ik gisteren nog dat mijn foto van waddenblauw de "foto van de week" is geworden bij ROOTS.
Vandaag zag ik tot mijn grote verrassing dat ik de derde prijs van de maandopdracht heb gewonnen.
Een hele fijne opsteker. De foto is genomen tijdens een workshop van Bas Meelker. Kennelijk heb ik al zijn tips goed ter harte genomen.

Er zit nog een klein verhaaltje aan de foto vast. Nadat de cursisten alle theorie in zich hadden opgenomen was het tijd voor het diner.
Daarna werden we los gelaten bij Paesens moddergat. Maar iedereen bleef een beetje in de buurt van Bas hangen om eventuele tips ook mee te kunnen pikken.
We stonden eigenlijk op een niet zo'n gunstige lokatie, vond ik zelf. Tijdens het scouten in de middag had ik geen rekening gehouden met het hoge water  later in de avond.  Als Brabander heb je daar niet zo snel mee te maken.
Net toen ik dacht dat er meer in zou moeten zitten zag Bas dat we redelijk op een kluitje stonden. En hij riep ons toe dat er verderop ook mooie plaatjes waren te schieten.
Ik tuurde de diepte in en zag die mooie rij verweerde palen staan, een heel eind van de groep verwijderd. Maar met de ondergaande zon zou er wel eens heel mooi strijklicht op die palen kunnen schijnen.

Wat doe ik.....?
Blijf ik bij de groep in de buurt of trek ik de waterdichte stoute schoenen aan en sta voor de rest van de avond alleen en probeer het maximale te halen uit deze lokatie?


Het plaatje dat ik in mijn hoofd zag, overwon mijn twijfel en ik vertrok naar mijn , wat nu blijkt, prijswinnende foto.

5 opmerkingen:

Ghita Pluijmaekers zei

Gefeliciteerd. Dat is toch hardstikke mooi om in de top 3 te staan in de Roots foto van de maand wedstrijd. Een verdiende prijs, de foto is echt schitterend.
groetjes Ghita

Joke (Jokes Camera) zei

Nou, ik vind het volkomen terecht dat je een prijs hebt, Jowan. Wat een prachtfoto. Groetjes, Joke

nic.b van es zei

Van harte gefeliciteerd Jowan je hebt het meer dan verdiend volgend mij.

Loes Belovics zei

Ik had je op FB al gefeliciteerd maar ik doe het graag nog een keertje. Je prachtige foto is de prijs echt waard, proficiat.
Groetjes Loes

advanduren zei

Hij is inderdaad ook heel erg mooi Jowan, zowel qua kleurstelling als ook de compositie waarbij de achterste palen precies de horizon "raken". Complimenten met je prijs.

Groeten,
Ad