dinsdag 16 april 2013

feeling blue

Anemone blue

Het bosanemoontje, nu op een totaal andere manier gefotografeerd.
Fotografie wordt ook wel schilderen met licht genoemd. Met de foto van deze bosanemoon is de scheidslijn tussen fotografie en schilderen erg dun geworden. "Is dit nou de bedoeling van fotografie?" kan je je afvragen.
De ene keer fotografeer ik realistisch , zoals ik de dingen zie in de natuur. Maar steeds vaker experimenteer ik graag om een bepaald gevoel in een foto te krijgen.
Het gaat er mij dan om of de gewenste sfeer goed overkomt in het uiteindelijke plaatje.
Het proces om daar te komen is voor mij de lol in fotografie. De beleving was de reden was om er mee te beginnen en de reden is om dit te blijven doen.
Het is dus maar net zoals je het woord "bedoeling" interpreteert. 



Interesse in deze foto of een andere? klik ook eens op onderstaande link van werk aan de muur.


1 opmerking:

nic.b van es zei

krijg je de slaapkamer er dan bij?