zaterdag 4 mei 2013

Narcissenwiese

Op de grens van Belgie en Duitsland, oftewel de Ardennen en het Eifelgebied ligt een prachtige wandelroute bij het plaatsje Hollerath.
Lokaal is de route bekend als de Narcissenwiese.Dat komt door de grote hoeveelheid wilde narcissen die op de route bloeien. Vooral rond de periode van 1 mei.

Er zijn twee uitgezette routes te bewandelen. Ongeveer 5 km en 7,5 km. Omdat het een heuvelachtig gebied is kom je soms voor een pittige klim te staan, vooral met een goed gevulde fototas.

 Maar dat is het allemaal waard, vooral op de langste route. De route van 7,5 km is vele malen mooier dan de korte route, tenminste dat is mijn mening. Ik heb ze beide belopen.

 Het beekje Olef stroomt kronkelend door het gebied. Je maakt er zelfs kans om een waterspreeuw te zien, maar dat geluk heb ik niet gehad. Het vuurgoudhaantje op de route was echter ook niet verkeerd.

Opvallend dat overal wel bosanemonen tussen de narcissen groeiden. Nergens spectaculair veel in aantal bij elkaar maar overal aanwezig.

 Na iedere bocht ontstond weer een ander uitzicht



En afsluitend loop je door een stukje naaldbos weer steil omhoog naar de parkeerplaats. Een absolute aanrader waar ik nog graag een keertje terugkom.

4 opmerkingen:

Joke (Jokes Camera) zei

Wat een verrassend landschap, Jowan. Het lijkt me geweldig om daar een tocht te maken. mooie serie. Foto 8 springt er voor mij uit. Groetjes,Joke

nic.b van es zei

dat zijn de plekjes waar je eenmaal geweest bent eigenlijk gelijk aan verknocht bent.

advanduren zei

Hoi Jowan,

Mooi serie heb je daar gemaakt van die wilde planten. Op de grens met België in Limburg liggen ook enkele van die gebiedjes waar ik graag mag komen, Moresnet en Plombière. In dat eerste gebiedje zag ik enkele jaren geleden wel de waterspreeuw. De profielfoto van mijn blog is daar ook gemaakt.

Groeten,
Ad

Ghita Pluijmaekers zei

Jij weet de mooie plekjes wel te vinden. De laatste foto met de boomstammetjes vind ik erg mooi.
groetjes Ghita