zondag 23 juni 2013

IJsland

 Hengifoss

In juni 2013 ben ik naar IJsland geweest en heb daar een bijzondere vakantie beleefd. Op een paar dagen na heb ik geweldig mooi weer gehad. De foto's die ik van te voren in gedachten had, over een wolkendek waar de zon dan doorheen zou prikken, waren veelal niet mogelijk.
Maar daar heb ik wel een heleboel andere kansen voor terug gekregen.

Hieronder alvast een kleine impressie van mijn verblijf aldaar. Updates volgen nog.


 De 2e dag. Op weg naar al het moois wat er te zien is op IJsland..



 Warme bronnen bij Geysir.
Wat een intense kleuren.

 Detail van de Gullfoss

 Stokvisjes hangen te drogen



 De papegaaiduiker mag natuurlijk niet ontbreken.



En soms kan er zelfs met macro gewerkt worden. 
Al was het nog iets te vroeg in het seizoen voor de meeste bloemen.

Ganzen vliegen voorbij in het avondlicht. 
Het wordt in juni niet donker op IJsland.

11 opmerkingen:

Joke (Jokes Camera) zei

Heel mooi, Jowan. Vooral je papegaaiduiker en je bloemen springen er voor mij uit. Wat een prachtig land trouwens. Groetjes, Joke

nic.b van es zei

Dat moet toch wel diepe indrukken achter gelaten hebben Jowan,wat een prachtige natuur ja en de papegaaiduiker dat is heel apart en mooi.

Annemarie Kesseling zei

IJsland is prachtig, ben er 2x geweest maar het verveelt nooit! Hoop er nog weer heen te gaan. Maar nu heb ik eerst genoten van jouw prachtige foto's. Groet Annemarie

Kees van Dommele zei

Prachtige beelden van een bijzonder land. De natuur is spectaculair zoals je ervaren hebt. Knappe opnamen van de papegaaiduiker.
Groet, Kees

Loes Belovics zei

Ik had op Fb al van je telefoonkiekjes genoten, maar dit is natuurlijk het echte werk!
Wow, dit is echt een fantastisch land, je beelden zijn super, als ik dit zie, dan wil ik er naar toe.... en dat gaat zeker een keer gebeuren ;-)
Fantastische platen Jowan, ik kijk uit naar de rest.
groeten
Loes

Ben van den Broek zei

Hallo Jowan, prachtige serie van een geweldig mooi landschap. Gr. Ben

advanduren zei

Een vakantie om jaloers op te worden Jowan, prachtige landschappen en als rechtgeaarde vogelliefhebber val ik natuurlijk voor de papegaaiduiker. IJsland staat al lang op mijn verlanglijstje, maar of het er ooit van komt?

Groeten,
Ad

Antoinette Janssen zei

Geweldige foto's Jowan! Wat was je wel gelukkig daar, in al die overweldigende leegte en tegelijkertijd "volheid", die ruimte met pure energie en leven....
Prachtig!!

Gonnie van de Schans zei

Mooie eerste selectie Jowan. Wat een uitgestrektheid en wat een afwisseling in landschappen. De papegaaiduikers zijn super! Ik ben benieuwd naar de rest!
Groetjes, Gonnie

Gerard Schouten zei

Hoi Jowan,

De eerste foto's (ik had ook al wat op FB gezien) zijn schitterend. Ben heel benieuwd naar het vervolg van je mooie reis.

Groetjes, Gerard

Ghita Pluijmaekers zei

Ijsland lijkt me een schitterende bestemming voor elke natuurfotograaf en vogel liefhebber. Gaaf die papegaaiduikers en de landschappen zijn adembenemend.
groetjes Ghita