zondag 27 oktober 2013

High of Hi

 Dit weekend ben ik het bos (stippelberg) in getrokken om paddenstoelen te fotograferen.
Maar zo dicht bij paddenstoelen komen is niet zonder gevaar. En dan heb ik het nog niet over de teek die op mijn hand liep.

 Op een bepaald moment ga je hallucineren en weet je niet meer wat werkelijkheid is.

 Aah... de lantaarns gaan aan in het donkere bos. Of toch niet? Even bijkomen en de hallucinaties aan me voorbij laten gaan.

 Zo, nu lijken het weer gewone paddenstoelen.

 Pas op dat je niet te dichtbij komt anders ga je zwammen.



 Dat rare gedrag in het bos was kennelijk iemand opgevallen. Vanaf een afstandje werd ik gadegeslagen door een bosbewoner.

 Nou, als jij mij bespiedt dan kijk ik gewoon terug.

Kijk , daar heeft hij niet van terug en keert zich van me af.
Dan vind ik het ook welletjes geweest en laat de Stippelberg achter me.

8 opmerkingen:

kiekismichel zei

Hoi Jowan

Ben denk iets te nuchter om mee te zweven met alle wazige paddo`s ook al vindt ik foto drie wel heel mooi maar het kikkertje op foto 8 is geweldig !

Groetjes Michel en ik hoop dat morgen avond de drugs een beetje uit gewerkt zijn : ) !

Annemarie Kesseling zei

Zo Jowan, je laat hier wel een paar prachtige foto's zien, ik kan maar niet besluiten welke ik de mooiste vind. Heerlijk dromerig sfeertje. En de kikker, die staat er ook super op. Groet

cobie en bas van Es zei

Ha Jowan , dit is gewoon een sprookje je zal toch maar zo aangestaard worden door zo,n bosbewoner dat is schrikken,heb je er nog nachtmerries aan over gehouden?

Kees van Dommele zei

Je hebt een bijzonder psychedelisch sfeertje gecreëerd. Als je in een bos geen doorsnee gedrag vertoont, heb je altijd de kans om aangestaard te worden. Vooral de platen van de kikker vind ik heel fraai.
Groet, Kees

Loes Belovics zei

je hebt je - al dan niet onder invloed - weer lekke uitgeleefd ;-)
De sfeer van de eerste foto vind ik fantastisch, het onscherpe moet ik nog even aan wennen. Tweede en derde foto, nee, die zijn het voor mij toch niet.
Nummer 5 is beeldschoon met het zachte verloop van kleur en scherpte/onscherpte, en de kikker die je vanuit de herftbladeren aankijkt is top!

Groetjes Loes

advanduren zei

Leuke tekst en dito foto's Jowan, vooral foto nr. 4, de "gewone" paddenstoelen en nr. 7 van de kikker springen er voor mij uit.
Hou morgenavond wel je stuur recht als je naar E'hoven komt na al die bedwelmende luchten.

Groetjes,
Ad

Ghita Pluijmaekers zei

Mooie en inspirerende serie, de eerste foto's hebben een wat mysterieuze sfeer, vind ik wel leuk, mooi met onscherpte gespeeld. De foto's met de warme kleuren spreken mij ook wel aan, 3 op een rij vind ik leuk en de foto eronder van de lamellen, ik hou wel van detail plaatjes. Okee, het is geen paddenstoel, maar de kikker is ook top.
groetjes Ghita

Corrie zei

Wauw, die kikker! Prachtige foto's.
Ik heb eerder al eens geweldig genoten van je schitterende foto's van IJsland en je leuke blog over de papegaaiduikers.
Het wordt de hoogste tijd om je te gaan volgen. Ga ik doen.
Hartelijke groet, Corrie