zondag 6 oktober 2013

Nieuwe Wildernis

De film "de nieuwe wildernis" is erg mooi. Maar er gaat niets boven het zelf beleven van de natuur. In het kader van de filmtitel past het project dat in het Weerterbos is gestart. Daar lopen ruim 20 edelherten met de bedoeling om ze later meer vrije ruimte te geven in de omgeving. Er wordt daar dus ook een soort nieuwe wildernis geschapen.

Twee weekenden op rij ben ik er naar toe geweest. Met in mijn hoofd bepaalde plaatjes van edelherten in de mist. Het eerste weekend liet de mist het afweten maar was er fraai tegenlicht.

 En er ontstonden erg goede kansen om de bokken burlend te fotograferen.




  

 Dit weekend wel mist maar weinig burlen.

De meeste herten lieten het afweten en waren slechts op hele grote afstand te zien.
De oude bok liet zich goed zien. Op het lichaam en hoofd van de bok waren goed sporen te zien van de strijd die hij in zijn leven heeft geleverd.
Voor dit jaar zit het er weer op. Maar volgend jaar ga ik beslist weer kijken naar de edelherten in het Weerterbos.

6 opmerkingen:

cobie en bas van Es zei

dat lijkt mij een mooie plaats ervoor niet te groot en nog niet zo druk

Arne Roest zei

Mooie foto's zeg!
Prachtig van sfeer en kleuren. Het blijft een geweldige ervaring met die hertenbronst.

Groet,
Arné

Loes Belovics zei

De sfeer van de eerste keer vind ik toch het mooiste. Foto 1 is prachtig, zie zelfs een ademwolkje!
Gr Loes

huub reulen zei

Mooie foto's. Ik ben er dit jaar ook doende geweest en vind de omstandigheden veel en veel beter als bijv. op de Oostvaardersplassen. Heb dit jaar in ieder geval 18 hindes, 4 oude herten en 3 jonge herten geteld.

Gonnie van de Schans zei

De foto's van jullie eerste bezoek zijn veel mooier dan ons tweede bezoekje. Ik denk niet dat ik er iets bruikbaars tussen heb zitten, behalve een registrerende foto van een oude, eenzame bok. Maar het was wel gezellig, dus ik heb geen spijt :)
De eerste keer had je mooi licht.
Groeten, Gonnie

kiekismichel zei

Nog bedankt voor de lift van de eerste keer, ik vond het super en foto`s zijn zeker de moeite waard en de beelden in jou hoofd bewaar je maar tot volgend jaar toch ?

Gr Michel