zaterdag 8 maart 2014

Heidekikker

Heidekikker

Na een intensief weekje heidekikkeren is het eindelijk gelukt om wat foto's te maken.
Ze begonnen zeer schuw en doken praktisch al onder toen ik 300 meter verderop mijn wagen parkeerde. Om daarna zeker een uur niet meer boven te komen. Een paar dagen later wilde er af en toe eentje wel poseren voor de fotograaf. Voor een iets beter shot moest er heel behoedzaam richting de kikker getijgerd worden. Enkele momenten van onoplettendheid zorgden ervoor dat het water heerlijk via de bovenkant in mijn waadpak liep. Zo'n pak is ook niet gemaakt voor horizontaal gebruik.

De kikkertjes op de foto wil ik bedanken voor hun medewerking. Het was niet eenvoudig. Zonder hen had ik geen foto's gehad en alleen maar een nat pak.



7 opmerkingen:

Loes Belovics zei

Grote klasse! en een nat pak meer dan waard ;-)
Erg mooi hoe je het riet in de bokeh hebt mee genomen, dikke complimenten, en ik hoop morgen een poging te kunnen doen.
Fijne zondag en groeten
Loes

Kees Boele zei

Bijzonder mooi, we hadden het er gister al over...zou de blauwe bruiloft al begonnen zijn? Jij komt met het antwoord.

cobie en bas van Es zei

Dit is toch nog niet verwacht maar jij bewijst het en hoe het is heel mooi geworden.

Ghita Pluijmaekers zei

Wauw, wat mooi. Zo'n blauwe kikker is al super, maar hem ook nog op deze manier fotograferen is helemaal top.
groetjes Ghita

advanduren zei

Hoi Jowan,

Heel mooi, zo maak je van een rommelige achtergrond een prachtige achtergrond met die bokeh-bubbles. Zo krijgt de foto een flinke meerwaarde. Vandaag ook veel heidekikkerfoto's gemaakt, maar die bubbels krijg ik er niet in.

Groeten,
Ad

Linda zei

Beautiful.

Gonnie van de Schans zei

Prachtige foto's met de bokehbubbels. Het zijn heel mooie platen. Nogmaals bedankt voor je tip. Zoals je gezien hebt waren we nog op tijd om van dit mooie natuurverschijnsel te kunnen genieten. We hebben een heerlijke middag gehad.
groeten, Gonnie