zondag 15 juni 2014

De pracht van de korenbloem


De korenbloem is een speciale bloem voor mij. Jarenlang heb ik in de korenbloemstraat gewoond zonder daar ooit een korenbloem te zien. Die hebben daar waarschijnlijk wel ooit gegroeid toen het gehele gebied nog een groot akkergebied was.
Begin jaren 70 is daar een woonwijk ontstaan die ik langzaam groter heb zien worden. Oude speelveldjes verdwenen en nieuwe huizenrijen kwamen in de plaats. Waardoor de korenbloem steeds verder weg leek. 


De laatste jaren is er een kleine kentering gaande en zaait men weer kleine randen in met akkerbloemen. Dat zijn prachtige natuurlijke fotostudio's die ik niet zomaar voorbij kan lopen.



Het blauw van de korenbloem doet het heel goed met de geel-oranje gloed van de ondergaande zon. Dat is mijn favoriete moment om met deze bloemen aan de slag te gaan.
Wanneer het dan lukt om een schilderachtige foto te creeren ben ik helemaal in mijn nopjes.


 Dan is deze versie van de korenbloem maar heel gewoontjes.



Spelend met het felle tegenlicht en een reflectiescherm deed ik hier opnieuw een poging om een digitaal aquarel vast te leggen. UIteindelijk komt er dan toch een moment in de avond dat ik echt afscheid moet nemen van deze bloemen die ik steeds vaker hoop tegen te komen in het veld.

6 opmerkingen:

Gonnie van de Schans zei

De kleur is ook zo opvallend, er zijn in verhouding veel minder blauwe bloemen. De openingsfoto is prachtig, maar ook de tweede en laatste vind ik heel fraai.
Groeten, Gonnie

Lasse zei

Beautiful shots!

cobie en bas van Es zei

Geweldig de korenbloem is al bijzonder maar dit spant de kroon.

advanduren zei

Missie geslaagd wat mij betreft Jowan. Nou horen korenbloemen natuurlijk blauw te zijn, maar in dit geval vind ik toch je openingsfoto de mooiste.

Groeten,
Ad

Loes Belovics zei

Fraaie creatieve werkjes!

gr. Loes

Jolette zei

Leuk om hier meer foto's te zien van korenbloemen!
De foto die je mee genomen hebt naar de cursus van Andrea vond ik helemaal goed!!!