dinsdag 17 juni 2014

tuinwandeling

Wilde wederik

Altijd wil ik er wel op uit om de mooie dingen in de natuur vast te leggen. Daarmee doe ik onze tuin te kort waar ik mijn creativiteit natuurlijk ook kan loslaten. Afgelopen zondagmiddag had ik dus de camera bij de hand om even een uurtje te experimenteren met de mogelijkheden in de tuin.


Gaandeweg deed ik ideeen op om de tuin anders in te richten. Dat is heel andere koek dan het mini-tuinieren dat in het veld ooit moet gebeuren. De herinrichting heeft alleen te maken met het toevoegen van bepaalde bloemensoorten of het verplaatsen er van. Verder ben ik wel tevreden, vooral met de notenboom die als natuurlijke parasol dient. Het is een boom met relatief weinig bladeren waar de zon altijd doorheen kan. Dus blijft het koel en licht in de tuin.

Sierlijke campanula


Niet alle soorten in onze tuin kan ik op naam brengen. En soms is het zelfs onkruid dat ik laat staan vanwege de bloemen. Nee ik ben absoluut geen echte tuinman, verre van dat. Maar ik kan wel genieten wanneer de gehele tuin in bloei staat.



9 opmerkingen:

cobie en bas van Es zei

zulke tuinwandelingen die mag ik wel,wat heb je dit mooi gedaan.

Marco Luijken zei

Hoi Jowan,
Prachtige opnames!!
Mooi met die beperkte scherptes en de softige kleuren van deze prachtige bloemen. Knap werk!!

Groeten, Marco

Ghita Pluijmaekers zei

Heel mooi, vooral de eerste foto spreekt mij aan, maar de andere foto's zijn ook zeer creatief en goed gelukt, leuk als je zo in je eigen tuin kan oefenen en spelen met scherptediepte.
groetjes Ghita

Jeany zei

wauw geweldig Jowan, je foto's zijn zo goed dat ik me afvraag wat jij vandaag nog bij kon leren, ben er wel benieuwd naar ;)) werkelijk prachtige foto's. groeten van Janine

Jowan zei

Dank jullie voor de positieve reacties.

Jeany, van iedereen kan ik nog bijleren. Soms zit het in de kleine dingen. Vandaag was toch top!

Jowan zei

Dank jullie voor de positieve reacties.

Jeany, van iedereen kan ik nog bijleren. Soms zit het in de kleine dingen. Vandaag was toch top!

Jowan zei

Dank jullie voor de positieve reacties.

Jeany, van iedereen kan ik nog bijleren. Soms zit het in de kleine dingen. Vandaag was toch top!

advanduren zei

Mooie creatieve platen Jowan, mijn tuin is ook verre van en ideaaltuin, maar dat levert soms verrassend leuke dingen op.

Groeten,
Ad

Jolette zei

Heerlijk zo'n wandeling door je eigen tuin!
Leuk dat je obs mee laat wandelen dmv je prachtige foto,s!
Die roze bloemen zijn ooievaarsbekken...oftewel tuingeraniums!

Groet,

Jolette