woensdag 30 juli 2014

O heideroosje...


Dit jaar heb ik een gebiedje ontdekt dat niet te ver weg ligt en waar ik graag regelmatig kom om te genieten van het landschap. Een klein maar fraai heidegebiedje, helaas zonder de gewenste vennen.
Iedere keer zijn de omstandigheden anders waardoor ik telkens met een iets andere foto terugkom uit het veld.
Ik leer het gebied ook steeds beter kennen en weet dat er nog veel potentieel ligt waar ik nog niet ben geweest. Een van de hoofdredenen om er steeds terug te komen is de bloei van de heide. De toptijd komt er aan en dan kan ik maar beter mijn weg over de hei weten.


Al diverse keren werd ik verrast met een opkomende mist die sfeerverhogend kan werken.
Dan ben ik niet weg te slaan uit het gebied en ontdek steeds nieuwe invalshoeken.


Op de avondsessies wordt het dan zo donker dat de nachtzwaluwen al actief zijn geworden. Deze mysterieuze vogel maakt een bijzonder geluid dat perfect aansluit aan de sfeer van de reeds mistige avond. Ik kijk om en zie nog een eenzame berk staan. Duurde zulke avonden maar langer..... 

6 opmerkingen:

Jeany zei

Ik zei het al op FB maar zeg het hier nog een keer, de foto's zijn geweldig, sprookjesachtig mooi, maar ook heel sereen. Top foto's!

cobie en bas van Es zei

Oh dit is echt genieten.

Jolette zei

Prachtige, sfeervolle foto's!

advanduren zei

Heerlijk sfeertje Jowan, vooral de eerste foto vind ik door de kleurstelling prachtig. Zo'n gebiedje moet je koesteren.

Groeten,
Ad

Gonnie van de Schans zei

Prachtige foto's Jowan.
De derde heel apart zo blauw, de tweede mooi van opbouw en de eerste is een topper. Geweldige kleuren en sfeer heb je daar te pakken.
Groeten, Gonnie

Loes Belovics zei

Ach wat doe jij dit toch mooi, vooral de eerste twee vind ik echt schitterend!

Groet Loes