zaterdag 14 februari 2015

Winterkronkels


Winterkronkels spelen me parten.
Wat is er nu een goed onderwerp om te gaan fotograferen in deze kille kale dagen? Geen sneeuw , nog geen voorjaarsbloeiers....tja wat doe je dan?
Maar mijn camera diende hoognodig gereinigd te worden. Op foto's met grote scherptediepte werd ik gebombardeerd met een groot aantal vlekken. De mazelen staan weer volop in het nieuws en daar deed het me ook aan denken.
Dus vol goede moed naar de sensordokter vertrokken die uiteindelijk een perfect schone sensor afleverde. Van tevoren had ik het plan opgevat om daarna de Maasduinen te scouten voor toekomstige fototrips. Die liggen niet zo heel ver van de sensordokter af. En met een beetje fantasie was dat ook weer richting huiswaarts.

Tijdens de wandeling zag ik in de verte een dubbele berkenboom met zo'n mooie kronkels dat ik er wel op af moest gaan. In de winter vind ik kale bomen vaak erg interessant omdat de structuren zo goed naar voren komen. 
In de meest onhandige posities lag ik onder die boom om er een aardige compositie uit te halen.
Dat viel me meer tegen dan ik vooraf had ingeschat. Telkens stond er wel een beetje van de omliggende bomen op de foto, wat ik absoluut niet op de foto wilde hebben staan. Dat is nu eenmaal het gevolg van groothoeklenzen. Met een lange hangende kronkelige tak als basis heb ik tenslotte een paar van deze foto's gemaakt. En gelukkig zonder sensorstof want dat had ik op deze drukke foto nooit weg kunnen werken met software.

2 opmerkingen:

Gonnie van de Schans zei

Na een weekendje zee en strand moet ook ik naar de sensordokter met mijn body. Zou het besmettelijk zijn?
Gave foto!
Groeten, Gonnie

advanduren zei

Die eerste mazelvrije foto mag er zijn Jowan, die dokter heeft je goed geholpen en dat zonder pillen. Mooie compositie.

Groeten,
Ad