zondag 22 februari 2015

winterstaartje


Nu we al weer richting het einde van februari lopen zal er van een echte winter niet veel meer komen.
Toch is er nog genoeg ijzigs te fotograferen, zolang je maar vroeg genoeg buiten bent. Na een nachtvorstje kan je hier en daar nog de allerleukste rijp terugvinden op begroeiing. Zo ook in een lokaal plantsoen. Daar loop ik regelmatig aan voorbij en telkens denk ik er aan hoe dit er uit zou zien met een laagje rijp.
Vanochtend was het zover. Het had gevroren en ik heb even de tijd genomen om deze bladeren (waarvan ik de naam niet weet) op de foto te zetten. En toen pas werd me duidelijk dat de mooiste compositie nog een hele klus was. 
Om eerlijk te zijn, het is me ook niet helemaal gelukt. Tenminste niet in eerste instantie.
Tijdens de nabewerking was ik toch niet tevreden en heb een foto zo gedraaid en gecropt totdat ik tevreden was. Gelukkig heb je tegenwoordig zo megaveel pixels ter beschikking dat dit ongestraft kan. Puristen zullen hier niet vrolijk van worden. Maar ik ben wel blij met het moderne digitale tijdperk.




De laatste twee weekenden bezoek ik de sneeuwklokjes regelmatig. In een bosje, vlak bij huis, staan er genoeg. Het is echter zoeken naar een paar klokjes die al bloeien. De meeste staan nog in de knop. Dit stelletje heb ik al vaker gefotografeerd maar vandaag weer een nieuwe invalshoek gevonden waardoor er toch een ander sfeertje ontstond. Hier kom ik binnenkort weer terug want eens moeten die andere 99,9% ook gaan bloeien.

7 opmerkingen:

Roos zei

Prachtig Jowan. De foto van de sneewklokjes vind ik erg geslaagd.

bas van Es zei

en met een mooi resultaat.

Robert Wagter zei

Mooi Jowan. Volgens mij is het de schoenlappersplant. Bergenia cordifolia.

Groeten, Robert

Ben van den Broek zei

Hallo Jowan, zeer artistiek gefotografeerd. Gr. Ben

René Vos zei

Vooral het sneeuwklokje spreekt me erg aan.

Gr. René

advanduren zei

Weer lekker creatief bezig geweest Jowan, merkwaardig licht heb je achter die sneeuwklokjes zeg, lekker geheimzinnig.

Gr.,
Ad

Loes Belovics zei

Je eerste foto spreekt me eerlijk gezegd niet zo aan, maar je sneeuwklokjes zijn weer heel geslaagd.

Groet
Loes